Pięć ofert wpłynęło do białostockiego oddziału GDDKiA na projekt i budowę ok. 20 km drogi ekspresowej S-61 od Ostrowi Mazowieckiej do węzła „Śniadowo”. To tzw. „pierwszy” z sześciu odcinków na jakie podzielono łomżyńską Via Baltica. GDDKiA na zadanie chciała przeznaczyć 620 mln zł, ale wszystkie oferty są znacznie niższe.
O zlecenie z GDDKiA na realizację tego odcinka drogi starają się: RUBAU – 479 mln 116 tys. 813 zł, STRABAG – 521 927 907 zł, PORR – 539 071 911, POLAQUA – 553 749 407 i BUDIMEX – 590 932 562. Przed otwarciem kopert z ofertami GDDKiA poinformowała, że na realizację inwestycji przeznacza 619 mln 740 tys. 856 zł, a więc wszystkie oferty mieszczą się w przedziale cenowym. Wszystkie firmy uczestniczące w przetargu zadeklarowały też gotowość wykonania zadania w 31 miesięcy od podpisania umowy, czyli w najkrótszym z terminów dopuszczonych przez administrację drogową. To oznacza, że droga byłaby ukończona w 2021 roku.
Początek planowanej trasy wyznaczony jest po północno-wschodniej stronie miasta Ostrów Mazowiecka. Ma tu powstać duży węzeł „Podborze” na przecięciu z drogą ekspresową S8. Od niego do kolejnego węzła „Komorowo” jest ok. 6 km ekspresówki. Węzeł ten został usytuowany w bezpośrednim sąsiedztwie obecnej drogi wojewódzkiej nr 677 i poza połączeniem z tą drogą łączy też S-61 z drogą wojewódzką nr 627 Małkinia-Ostrołęka. W dalszym przebiegu droga ekspresowa S-61 ma pobiec wzdłuż drogi wojewódzkiej 677 w niewielkiej odległości od niej – od ok. 50 do 100 m. Koniec tego odcinka trasy znajduje się w pobliżu miejscowości Tyszki-Nadbory, gdzie zaplanowano węzeł „Śniadowo”, którego budową jest przypisane do realizacji w ramach tzw. zadania nr 2.
4lomza.pl
Komentarze pod artykułami są opiniami użytkowników naszego portalu. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link.