Pięć firm i konsorcjów z Polski i Europy jest zainteresowanych budową drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna w ciągu planowanej drogi ekspresowej S61. 13 marca nastąpiło otwarcie ofert. Najtańsza opiewała na nieco ponad 75 mln zł., najdroższa na blisko 99,5 mln zł.
Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni (lewej) na obwodnicy Szczuczyna o długości 6,58 km z nawierzchnią z betonu cementowego wraz z obiektami inżynierskimi i poszerzeniem fragmentu istniejącej jezdni. Najtańszą ofertę złożyła firma POLAQUA Sp. z o.o. Ta sama firma, która wykonała w latach 2014-2015 obwodnicę Szczuczyna, przejmując ją po hiszpańskim konsorcjum FCC (któremu GDDKiA wcześniej wypowiedziała umowę).
Najdroższą ofertę złożyło Konsorcjum – PORR Polska Infrastructure S.A., Porr Bau GmbH Austria oraz UNIBEP S.A. Pozostali uczestnicy postępowania to firmy: Strabag Sp. z o.o., Konsorcjum: TRAKCJA PRKiI S.A., Comsa SA Hiszpania, AKCINĖ BENDROVĖ ,,KAUNO TILTAI” Litwa i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów sp. z o.o. Białystok., a także firma BUDIMEX S.A.
Wszystkie firmy startujące w przetargu zaoferowały najkrótszy czas wykonania zadania – 28 miesięcy od daty zawarcia umowy.
gddkia.gov.pl
Komentarze pod artykułami są opiniami użytkowników naszego portalu. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link.