BURMISTRZ SZCZUCZYNA OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
ds. gospodarki odpadami komunalnymi, spraw obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, informacji niejawnych
I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Miejski w Szczuczynie
Plac 1000-lecia 23
19-230 Szczuczyn
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i informacji niejawnych wymiar czasu pracy – 1/4 etatu, pozostałe 3/4 etatu praca w Referacie Komunalnym, Planowania Przestrzennego i Działalności Gospodarczej.
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe.
1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym
Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
-
jest obywatelem polskim;
-
posiada wykształcenie wyższe – preferowane administracyjne lub ochrona środowiska;
-
ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
-
posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
-
nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
cieszy się nieposzlakowaną opinią.
2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym:
-
znajomość ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz aktów wykonawczych do ustawy;
-
znajomość ustawy o odpadach;
-
znajomość ustawy Ordynacja podatkowa;
-
aktualne poświadczenie bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228);
-
znajomość ustawy o zarządzaniu kryzysowym;
-
znajomość o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej;
-
znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych;
-
znajomość przepisów ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego;
-
znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym.
IV. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym.
Do zadań pracownika na zajmowanym stanowisku w szczególności należy:
1. Realizacja spraw obronnych w szczególności:
-
opracowanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego, w tym:
a) planu operacyjnego funkcjonowania Gminy;
b) dokumentów stanowiska kierownika (SK) i przemieszczania się na zapasowe miejsce pracy Burmistrza; -
opracowanie, prowadzenie i aktualizowanie dokumentów stałego dyżuru;
-
wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych (przygotowania projektów decyzji administracyjnych) na terenie Gminy;
-
opracowanie i aktualizowanie dokumentów (planu) akcji kurierskiej;
-
planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie Gminy;
-
prowadzenie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych.
2. Realizacja spraw z zakresu obrony cywilnej, w szczególności:
-
opracowanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej Gminy;
-
opracowanie i uzgadnianie rocznych planów działania;
-
organizowanie, prowadzenie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
-
organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej;
-
przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz
-
systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
-
tworzenie i przygotowanie do działania jednostek organizacyjnych (formacje) obrony cywilnej;
-
prowadzenie magazynu i ewidencjonowanie sprzętu obrony cywilnej;
-
opracowanie informacji dotyczących realizowania zadań w zakresie obrony cywilnej.
3. Realizacja spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w szczególności:
-
obsługa i funkcjonowanie gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
-
kierowanie działaniami prowadzonymi na obszarze Gminy, w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, zgodnie z ustawą o stanie klęski żywiołowej;
-
kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie Gminy;
-
opracowanie gminnego planu reagowania kryzysowego;
-
wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania Gminy:
-
zapewnienie na obszarze Gminy pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego, nadzoru nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności, realizacji zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższenia gotowości obronnej państwa;
4. Prowadzenie informacji niejawnych.
5. Wydawanie decyzji o zezwoleniu na imprezę masową
6. Realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawy o odpadach w tym w szczególności:
-
prowadzenie czynności administracyjnych związanych z obsługą i funkcjonowaniem systemu gospodarki odpadami komunalnymi;
-
nadzór nad wykonywaniem obowiązków przez właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania czystości i porządku wynikających z przepisów ustawy i Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy;
-
prowadzenie ewidencji opłat śmieciowych w systemie informatycznym zgodnie z zasadami rachunkowości;
-
stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi;
-
aktualizacja projektów uchwał i aktów prawa miejscowego wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz stała ich weryfikacja;
-
współudział w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych;
-
analiza i weryfikacja sprawozdań od podmiotów odbierających odpady komunalne oraz przygotowanie i przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań i informacji dot. gospodarowania odpadami komunalnymi;
-
kontrolowanie przestrzegania obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu odbierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Szczuczyn oraz kontrola podmiotów odbierających odpady komunalne;
-
współpraca z organami administracji publicznej, organami ochrony środowiska oraz innymi w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
-
planowanie i inicjowanie działań służących ochronie środowiska w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi;
-
realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanej z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych;
-
prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie m.in. dotyczących ustalenia wysokości opłaty śmieciowej;
-
przygotowywanie postanowień i decyzji administracyjnych z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, upomnień i tytułów egzekucyjnych;
-
realizacja Gminnego Programu Usuwania Wyrobów Azbestowych oraz prowadzenie bazy azbestowej;
-
przygotowywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy;
7. Współpraca z Urzędem Marszałkowskim, właściwymi organami i instytucjami w sprawach szeroko pojętej ochrony środowiska, przygotowywanie informacji i sprawozdań, udostępnianie informacji o środowisku.
8. Realizacja zadań określonych w ustawie Prawo ochrony środowiska oraz Gminnym Programie Ochrony Środowiska w tym miedzy innymi jego aktualizowanie.
V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku urzędniczym.
1. Miejsce pracy: praca w budynku Urzędu; bezpieczne warunki pracy na stanowisku; budynek, pomieszczenie pracy oraz pomieszczenia socjalne niedostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Wymiar czasu pracy: pełen etat, 40 godzin tygodniowo.
2. Stanowisko pracy: stanowisko związane z pracą przy komputerze, wymaga współdziałania z innymi jednostkami. Kontakty pracownika z interesantami na ogół częste. Pracownik wykonuje zadania przydzielone przez przełożonego zgonie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
Burmistrz Szczuczyna informuje, że w grudniu 2015 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Szczuczynie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6% i wynosił 6,05 %.
VI. Wskazanie wymaganych dokumentów.
1. Dokumenty niezbędne:
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-
życiorys i list motywacyjny,
-
kserokopia dowodu osobistego,
-
odpis lub uwiarygodniona kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie,
-
kserokopia świadectw pracy (potwierdzające posiadany staż pracy),
-
zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na wskazanym stanowisku lub oświadczenie,
-
oświadczenie, że nie było się karanym za przestępstwo popełnione umyślnie,
-
oświadczenie, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne i skarbowe,
-
oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru.
-
„wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla przeprowadzenia procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 z późn. zm)”
2. Dokumenty dodatkowe:
– kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności.
VII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. gospodarki odpadami komunalnymi, spraw obronnych, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, informacji niejawnych.” do dnia 18.01.2016 r. do godz. 15.00 w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Szczuczynie pokój nr 14 lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Szczuczynie ul. Plac 1000-lecia 23 (decyduje data wpływu).
Oferty, które wpłyną do urzędu niekompletne lub po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Szczuczynie oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu.
Burmistrz Szczuczyna
mgr Artur Kuczyński
Komentarze pod artykułami są opiniami użytkowników naszego portalu. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link.