Strabag zbuduje Via Baltica od Kisielnicy do Stawisk

1

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S-61 od Kisielnicy, gdzie ma być „węzeł Kolno” do Stawisk złożyła firma Strabag – poinformowała GDDKiA. Za budowę ok. 16,5 km ekspresówki chce otrzymać 288 mln 323 tys 241,81 zł. Była to najtańsza z ośmiu ofert złożonych w przetargu, choć cena nie była jedynym kryterium wyboru.

To drugi z fragmentów łomżyńskiej Via Baltica na którym GDDKiA wybrała najkorzystniejsza ofertę. Na początku lipca poinformowano, że w przetargu na budowę S-61 od Stawisk do Szczuczyna (ok. 18 km) najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex (342,13 mln zł).
Oba przetargi ogłoszono na początku lutego i GDDKiA planuje, że jeszcze w tym roku podpisze umowa z wybranymi wykonawcami. Termin uzależniony jest od czasu trwania procedur odwoławczych, czasu na kontrolę uprzednią Prezesa Zamówień Publicznych, wreszcie przygotowania i uzgodnienia gwarancji należytego wykonania z wybranym wykonawcą.

Od momentu podpisania umów wykonawca będzie miał 31 miesięcy na wykonanie projektu, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz realizację drogi ekspresowej (nie wliczając okresów zimowych w fazie prac budowlanych). Zgodnie z planami drogowców droga powinna zostać ukończona w IV kwartale 2020 roku.

Przypomnijmy, że GDDKiA analizuje już zebrane oferty firm na projektowanie i budowę dwóch odcinków obwodnicy Łomży w ciągu S-61, oraz ogłosiła przetargu na dwa odcinki ekspresówki od Łomży do Ostrowi Mazowieckiej.

Cała Via Baltica ma powstać do końca 2021 roku. Ma to być dwujezdniowa droga ekspresowa z nawierzchnią betonową. Każda z jezdni ma mieć dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości, plus pasy awaryjne o szerokości 2,5 metra. Jezdnie będzie dzielił szeroki na 5 metrów pas zieleni. Nowa droga będzie dostosowana do poruszania się po niej najcięższych samochodów – dopuszczalne obciążenie 115 kN/oś.

4lomza.pl

Udostępnij:

Jeden komentarz

  1. No i bardzo dobrze, że budują z betonu. W końcu trochę pojeździmy po tej drodze i nie będzie w wiecznym remoncie. W tamtym rejonie porusza się bardzo dużo TIRów, więc twarda nawierzchnia to niezbędna podstawa w walce z koleinami.

Reply To kiero Anuluj odpowiedz

Wpisz odpowiednią cyfrę w poniższe pole : Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Komentarze pod artykułami są opiniami użytkowników naszego portalu. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress