22 maja od godziny 18:00 do 24 maja do godziny 24:00.
Kanał YouTube GCK: https://www.youtube.com/channel/UC132jnBvq0e2F0yyCRykmjw
„Miasteczko Bełz” nowa muzyka żydowska – koncert w wykonaniu zespołu „Sentido” w składzie:
Kaja Mianowana – wokal ; ; Piotr Kopietz – akordeon, kierownictwo artystyczne.
Szeroko pojęta żydowska tradycja muzyczna inspirowała i wciąż inspiruje twórców oraz wykonawców wywodzących się z różnych stylów muzycznych. Jej bogactwo, różnorodność oraz niezaprzeczalny urok zjednują sobie rzesze słuchaczy na całym świecie. Dokonując subiektywnej selekcji muzyki żydowskiej, muzycy zespołu „Sentido” stworzyli repertuar nowej muzyki żydowskiej, w którym gra oraz śpiewa się emocje niezwykłe i zbyt silne by je słowami zwykłymi wyrazić. Zespół wykonuje własne opracowania kompozycji twórców pochodzenia żydowskiego, należących do różnych nurtów stylistycznych oraz utworów inspirowanych kulturą żydowską.
W programie m.in.: Mordehaj Gebirtig – Kinder Yurn ; Abraham Ellstein – Oj mame ; Aleksander Olszaniecki – Miasteczko Bełz ; Zygmunt Konieczny – Chwalmy Pana ; Alexander Olshanetsky – Friling ; Sholom Secunda – Bei mir bistu shein ; Zygmunt Konieczny – Oczy tej małej, a także autorskie opracowania tradycyjnych melodii żydowskich oraz pieśni sefardyjskich. Całość zwieńczona ciekawą narracją.
Kaja Mianowana – niezależna wokalistka oraz aktorka scen musicalowych. Ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na specjalności: muzyka dawna. W ramach stypendium studiowała również w Universität für Musik und darstellende Kunst Graz, w Austrii. Od 13 lat prowadzi aktywną działalność artystyczną, śpiewając muzykę dawną, musical, etniczne pieśni sefardyjskie oraz muzykę filmową. Zagrała role w musicalach: „Upiór w Operze”, „Miss Saigon”, „Les Misérables”, „Koty”, „Love Story”, „Notre Dame de Paris”, „Piloci” i „Lamaila”. W większości do wykonywanych ról w w/w dziełach, wybierana była przez ich kompozytorów, w tym m.in.: Andrew Lloyda Webbera, Riccardo Cocciante czy Macieja Pawłowskiego. Jest zdobywczynią nagrody głównej na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Anny German (Moskwa 2015r.) Współpracuje z kompozytorami muzyki filmowej, w tym m.in. z Bartoszem Chajdeckim i Mikołajem Stroińskim. Jest wokalistką zespołu MellluSya (w 2020 r. ukaże się debiutancki album) oraz zespołu „Sentido”, a ponadto uczy emisji głosu na kierunku Musical w Warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Gra na kilku instrumentach. Biegle posługuje się językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu. Studiował ponadto w Universität für Musik und darstellende Kunst Graz w Austrii oraz uczestniczył w wielu Międzynarodowych Kursach Interpretacji Muzycznej. Ukończył również podyplomowe studia na Uniwersytecie Warszawskim, w zakresie zarządzania kulturą. Należy do grona kilku muzyków w Polsce koncertujących na narodowym instrumencie argentyńskim, bandoneonie oraz na bardzo rzadko spotykanej w Polsce, francuskiej akordinie. Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursów i festiwali muzycznych, a także kilkakrotnym stypendystą Ministra Kultury RP. Jest twórcą kilku projektów muzycznych oraz założycielem i kierownikiem artystycznym kilku, koncertujących obecnie, zespołów kameralnych. Ponadto koncertuje gościnnie w zespołach kameralnych oraz jako solista z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i za granicą (m.in.: Austria, Czechy, Litwa, Niemcy, Rosja, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy). Na stałe koncertuje z zespołem „Sawars Tango Orquesta” oraz z „Orkiestrą Adria”. Nagrywa muzykę klasyczną oraz rozrywkową dla teatru, telewizji i radia. Więcej na: http://www.kop-art.art.pl/index.php/piotr-kopietz
Komentarze pod artykułami są opiniami użytkowników naszego portalu. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link.