Via Baltica „uzgodniona” przez Ministerstwo Finansów

0

Leszek Skiba, wiceminister rozwoju i finansów, główny Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych podpisał we wtorek pismo, w którym zgodził się na realizację odcinka drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn – poinformowało MRiF. To był już ostatni formalny wymóg przed możliwością ogłaszania przetargów na wykonawców projektowania i budowy łomżyńskich odcinków Via Balica.

Podpisane wczoraj przez ministra Leszka Skibę pismo to odpowiedź na wniosek „z prośbą”  Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka i do Ministra Rozwoju i Finansów, wicepremiera Mateusza Morawieckiego „o uzgodnienie budowy drogi S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn”, który był prezentowany przez premier Beatę Szydło podczas październikowej wizyty w Łomży. Zapisano w nim m.in., że na realizację przedsięwzięcia w Krajowym Funduszu Drogowych należy zapewnić środki w wysokości 3 miliardów 512 milionów złotych, oraz że „planowany termin ogłaszania przetargu – IV kw 2016 r.” 
Budowa drogi ekspresowej S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna została podzielona na 6 odcinków. W sumie to 91 kilometrów ekspresowej Via Baltica, która – zgodnie z informacją Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa powstanie w latach 2018-2021. Droga praktycznie w całości powstanie po nowym śladzie, będzie miała nawierzchnię betonową i będzie dostosowana do nośności 115 kN/oś, co oznacza, że będą mogły się nią poruszać najcięższe samochody, które obecnie nie mogą wjeżdżać na drogi prowadzące do Łomży. 
Pierwsze przetargi na łomżyńskie odcinki Via Baltica w systemie „zaprojektuj i zbuduj” mają być ogłaszane jeszcze w grudniu. Mają to być przetargi dla trzech odcinków od węzła „Łomża zachód” na skrzyżowaniu przyszłej Via Baltica z drogą w kierunku Ostrołęki do Szczuczyna wraz z nowym mostem przez Narew. Przetargi na pozostałe trzy odcinki drogi mają być ogłaszane w marcu przyszłego roku.

4lomza

Udostępnij:

Skomentuj

Wpisz odpowiednią cyfrę w poniższe pole : Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Komentarze pod artykułami są opiniami użytkowników naszego portalu. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress