Ważna inwestycja na fragmencie Via Baltica. O budowę rywalizuje 14 chętnych

0

Czternaście firm i konsorcjów zgłosiło chęć udziału w przetargu na projekt i budowę tzw. drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna, czyli fragmentu trasy S61 Via Baltica. W poniedziałek GDDKiA podała ich listę; oferty spłynęły z całego kontynentu.

To podmioty polskie, ale też m.in. włoskie, czeskie, hiszpańskie, litewskie, austriackie, a nawet z Azerbejdżanu. Firmy te złożyły wnioski o dopuszczenie ich do udziału w przetargu na zaprojektowanie i budowę drugiej nitki już istniejącej obwodnicy Szczuczyna. Obwodnica ta znajduje się na odcinku przyszłej S-61 od Ostrowi Mazowieckiej do już istniejącej obwodnicy Augustowa.

Druga, tzw. lewa nitka obwodnicy Szczuczyna będzie miała 6,5 km długości bez tzw. węzła drogowego Szczuczyn, choć pierwotnie planowano, że będzie to 8 km. Ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego. W ramach planowanej inwestycji poszerzana będzie też prawa jezdnia obwodnicy, likwidowane dwa skrzyżowania. Przebudowywane będą również drogi, które będą kolidować z przyszłą S61.

Via Baltica będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”. To oznacza, że firmy, wyłonione w przetargach na poszczególne odcinki, będą przygotowywać pełną dokumentację projektową i będą też miały za zadanie uzyskać zezwolenie na realizację i wszelkie inne potrzebne pozwolenia.

Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski poinformował w poniedziałek, że teraz rozpocznie się weryfikacja firm. Będzie m.in. sprawdzana ich sytuacja finansowa, możliwości kadrowe, doświadczenie.

Drogowcy zakładają, że być może na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2016 r. zostanie wybrana lista firm, które zostaną zaproszone do przedstawienia w przetargu konkretnych ofert cenowych. Rozstrzygnięcie przetargu planowane jest na koniec tego roku, a podpisanie umowy z wykonawcą do końca pierwszego kwartału roku 2017.

Pierwszym wykonawcą zadania było FCC Construccion, z którym GDDKiA podpisała kontrakt na prawie 125 mln zł. Został on rozwiązany w 2013 r.

Malinowski przypomniał, że inwestycja ma zapewnione dofinansowanie z programu CEF (Connecting Facility Europe, Łącząc Europę) i ma być gotowa najpóźniej w 2020 r.

Trwają przetargi na inne odcinki Via Baltica. Jeszcze w lipcu ma być wiadomo, ile firm złoży wnioski o dopuszczenie ich do udziału w przetargu na projekt i budowę 24-kilometrowego odcinka S61 Suwałki-Budzisko, z obwodnicą miejscowości Szypliszki.

Źródło: tvn24bis.pl

Udostępnij:

Skomentuj

Wpisz odpowiednią cyfrę w poniższe pole : Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Komentarze pod artykułami są opiniami użytkowników naszego portalu. Nie publikujemy wpisów wulgarnych, zwalczamy trollowanie. Nie tolerujemy spamu i postów pisanych wyłącznie Caps – Lockami. Ze względu na ograniczoną długość komentarzy zastrzegamy sobie prawo do usuwania obszernych artykułów wklejanych w postach w sytuacji, kiedy można wykorzystać link.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress